Αναζήτηση
ΚΛΕΙΣΙΜΟSCiReNA
Science, Religion, Nationalism and Atheism. A series of Spring Schools
Το έργο “Science, Religion, Nationalism and Atheism. A series of “spring schools” – SCiReNA” είναι η συνέχεια μιας συνεργασίας που ξεκίνησε το 2017, με σκοπό την προώθηση της επιστημονικής έρευνας από μια μη αγγλοαμερικανική, αλλά ευρωπαϊκή προοπτική. Ο κύριος στόχος αυτού του προγράμματος είναι η διοργάνωση τριών σύντομων ανοιξιάτικων σχολείων για την επιστήμη και τη θρησκεία στην Ισπανία, την Ελλάδα και την Πολωνία, με τους ακόλουθους στόχους: Πρώτον, να δοκιμαστεί μια σύντομη έκδοση ενός προγράμματος σπουδών για την επιστήμη και τη θρησκεία, που υποστηρίχθηκε στο παρελθόν από το INSBS, σε διαφορετικά γεωγραφικά και πολιτισμικά (και μη αγγλόφωνα) περιβάλλοντα. Δεύτερον, να δοκιμαστούν οι θέσεις ενός πρόσφατου προγράμματος και τόμου με τίτλο «Επιστήμη, Θρησκεία και Εθνικισμός», που εκδόθηκε από τον Routledge το 2023. Τέλος, να διερευνηθούν τοπικές πληροφορίες για ένα νέο πρόγραμμα σχετικά με την επιστήμη, τη θρησκεία και τον αθεϊσμό.
Η πρώτη συνάντηση πραγματοποιηθηκε στην Αθήνα, με την υποστήριξη του Εθνικού Ιδρύματος και του Πανεπιστημίου Αθηνών, στις 20 και 21 Απριλίου 2024. Η δεύτερη πραγματοποιηθηκε στην Πολωνία, υπό την αιγίδα της Fundacja Pro Futuro Theologiae, στις 4 και 5 Ιουνίου 2024, και η τρίτη στη Ντονόστια/Σαν Σεμπαστιάν, στην Ισπανία, στο πλαίσιο των μαθημάτων που προσφέρει το Ίδρυμα Θερινών Μαθημάτων της UPV/EHU, στις 20 και 21 Ιουνίου 2024.
Το SciReNa έχει ως στόχο να προωθήσει την έρευνα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο μπορεί να προωθηθεί παιδαγωγικά η διάδοση των τελευταίων ερευνητικών αποτελεσμάτων στον τομέα της επιστήμης και της θρησκείας σε ακροατήρια που συχνά δεν έχουν γνώση των τελευταίων εξελίξεων στον χώρο της επιστήμης. Η λεγόμενη «θεωρία της σύγκρουσης», αν και έχει καταρριφθεί από την ακαδημαϊκή κοινότητα, εξακολουθεί να είναι ευρέως διαδεδομένη στον δημόσιο χώρο, και ελπίζουμε να χρησιμοποιήσουμε αυτό το πείραμα ως ένα μέσο, όχι μόνο για να αμφισβητήσουμε τις απόψεις των φοιτητών, αλλά και για να μάθουμε από τις προκαταρκτικές τους προσεγγίσεις (που συχνά σχετίζονται με την τοπική ιστορία και τα τοπικά αφηγήματα). Το SciReNA θα συνδυαστεί επίσης με έρευνα σχετικά με την παιδαγωγική από τον κύριο ερευνητή και τον συν-ερευνητή, καθώς και με ορισμένες από τις σημαντικότερες προσεγγίσεις που έχει αναπτύξει το INSBS για ακροατήρια που υποεκπροσωπούνται στο δίκτυο, δηλαδή μη αγγλόφωνο ευρωπαϊκό κοινό. Τέλος, θα χρησιμοποιήσει το παιδαγωγικό πλαίσιο που έχει ήδη αναπτυχθεί ως μέσο για την προώθηση νέας έρευνας, ιδίως σχετικά με το νέο έργο για την επιστήμη, τη θρησκεία και τον αθεϊσμό.
